دسته بندی : اخبار فرش15/11/23

طره (torreh.net) | پیشتر در تارنمای طره در نوشتاری با عنوان "آقای نماینده! یک مصاحبه با چند غلط؟!" به برخی پیش فرض ها و اطلاعات نادرست محمداسماعیل سعیدی (رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی) اشاره کردیم.

طره (torreh.net) | پیشتر در تارنمای طره در نوشتاری با عنوان “آقای نماینده! یک مصاحبه با چند غلط؟!” به برخی پیش فرض ها و اطلاعات نادرست محمداسماعیل سعیدی (رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی) اشاره کردیم.


این نماینده مجلس در مصاحبه تازه خود یکی از اظهارات پیشین را تصحیح کرده است اما اشتباهاتی دیگر تداوم دارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی این بار به جای نظر پیشین خود که خواستار خروج مرکز ملی فرش از وزارت صنعت و قرار گرفتن آن زیر نظر سازمان صنایع دستی شده بود، خواسته است تا مرکز ملی فرش و معاونت صنایع دستی در کنار هم به سازمانی مستقل تبدیل شوند.
تا اینجای کار بحثی نیست اما مشکل از آنجا آغاز می شود که آقای نماینده با تکرار ادعای نادرست خود می گوید: “امروز در چین شهر فرش ایران را احداث کرده‌اند فرش ایران تولید می کنند و می‌فروشند”!
ادعایی تکراری و نخ نما که بارها از سوی مراجع رسمی تکذیب شده است.
فعالان فرش دستباف امروزه نیک آگاهند که چین در سال های اخیر در حال خروج از وادی تولید فرش است و خود به مصرف کننده فرش دستباف تبدیل شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در اظهار نظر عجیب دیگری که باز هم نشان از ناآگاهی ایشان از حوزه ای دارد که مسوولیت فراکسیون آن در خانه ملت را پذیرفته اند گفته است: “دانش فنی فرش در حال نابودی است” و تاکید کرد ه اند: “یک مرکز دانشگاهی برای باید فرش ایجاد شود.”
گویی آقای نماینده مطلع نیستند که حدود دو دهه از تاسیس رشته فرش می گذرد و در طول این سال ها دانشجویان بسیاری در رشته فرش رخت دانش آموختگی برتن کرده اند و دانشگاه های کشور هم اکنون در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز به تربیت دانشجویان فرش می پردازند.
جالب آنکه تبریز به عنوان حوزه انتخابیه آقای نماینده نیز در حال ارایه این رشته در دانشگاه هنر اسلامی و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است!
طره بار دیگر ضمن ارج نهادن به دلسوزی و انگیزه مندی آقای نماینده، آرزو می کند این دغدغه ها بر پایه داده های اطلاعاتی و پیش فرض هایی واقعی و درست شکل بگیرند تا به آسانی نفی نشده و به تصمیم هایی ارزشمند و فارغ از شعارزدگی بینجامد.


پایان پیام/ (torreh.net)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code