دسته بندی : اخبار فرش - دیگر رسانه ها16/04/18

گزارش الشرق الاوسط از عرضه دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | گزارش الشرق الاوسط از عرضه دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی


حراج کریستی در پایتخت بریتانیا در روزهای آتی میزبان یکی از بزرگترین حراج های هنرهای اسلامی و خاورمیانه خواهد بود.
به گزارش طره به نقل از الشرق الاوسط، این حراج بهاره، یکی از بزرگترین حراج های سالانه برنامه ریزی شده از سوی حراج کریستی در حوزه آثار اسلامی و خاورمیانه است که ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز ۱۹ آوریل با عرضه ۱۸۹ اثر در طرح ها و اندازه های گوناگون برگزار می شود.
آنگونه که این روزنامه در گزارش روز شنبه خود منتشر کرده است، این آثار از ۳ هزار تا یک میلیون و پانصد هزار پوند برآورد قیمت شده اند و آشکار است که برخی از قطعات مشتاقان زیادی دارند که موجب بالا رفتن قیمت ها و اهمیت بیش از پیش این حراج خواهند شد.
حراج کریستی در حوزه فرش و منسوجات در سالهای اخیر ارزش و اهمیت ویژه ای یافته است و البته نباید از نظر دور داشت که فرش های عرضه شده در این حراج در مقایسه با حراج های مشهور سال های اخیر قیمت پایه پایین تری دارند.
آنچه موجب وجه تمایز این حراج بهاره می شود، ۳ قطعه نفیس ازمجموعه میراث روچیلد است مربوط به سال های ۱۸۴۷ تا ۱۹۲۲ میلادی است که از خانواده های ثروتمند یهودی در اروپا بوده اند.
این سه قطعه فرش بر پایه آرای کارشناسان فرش شرقی گلدانی خوانده می شوند که به دوران صفویه و قالیبافان کرمانی در سده ۱۷ میلادی منتسب هستند و گل ها و پرندگان در آنها به تصویر کشیده شده اند.
طرح ها و نقشمایه های به کار رفته در این فرش ها با آنچه از دیگر فرش های عهد صفوی کرمان در حراج های پیشین عرضه شده اند قرابت دارد و یادآور عرضه گرانترین فرش های ارایه شده در این حراج های بین المللی است.
یکی از این سه قطعه فرش، دستبافته ای به طول ۲۵۱ و عرض ۱۵۱ سانتیمتر است که گلهای قرمز، سبز، زرد و سیاه در زمینه آبی رنگ آن و در میان شاخ و برگ ها پخش شده اند. کارشناسان کریستی بهای آن را بین یک تا یک و نیم میلیون پوند برآورد کرده اند.
فرش دومی گلها و پرندگانی رنگارنگ را در زمینه ای نیلی رنگ تصویر می کند که ۳۰۶ سانتیمتر طول و ۱۹۶ سانتیمتر عرض دارد و بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار پوند ارزیابی شده است.
سومین دستبافته، قطعه ای از فرشی بزرگ پارچه با رنگ های چشمگیر است. در این فرش گل ها و نقشمایه های شرقی بر زمینه ای لاکی رنگ جای گرفته اند که ۲۸۶ سانتیمتر طول و ۲۰۵ سانتیمتر عرض آن است که بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار پوند قیمت گذاری شده است.
آنچنان که طره از گزارش الشرق الاوسط دریافته است، در کنار این فرش ها قطعات دیگری نیز از دستبافته های شرقی به چشم می خورند که ممکن است در حین حراج بیش از اینها نظر مخاطبان را جلب کنند. از جمله آنها فرشی ابریشمی از هریس مربوط به سده ۱۹ به ارزش ۵۰ تا ۷۰ هزار پوند، فرش تصویری در خور توجهی از کرمان به بهای ۲۵ تا ۳۵ هزار پوند، فرش تبریز مربوط به اواخر سده ۱۹ میلادی به بهای ۲۰ تا ۲۵ هزار پوند، فرش ابریشم کاشان بین ۱۸ تا ۲۲ هزار پوند و نیز فرش بزرگ پارچه صابر مشهد که به بهای ۱۵ تا ۲۰ هزار پوند ارزش گذاری شده است.


دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی

دستبافته های ایرانی در حراج بهاره کریستی


نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | پایان پیام

4 دیدگاه

  1. ممنون از سایت خوبتون و پست زیباتون.فرش های دستباف با روح آدمی بازی میکنه به جد..به سایت منم سری بزن.ما در شستشو ی فرش دستباف خبره ایم و ۲۰% تخفیف برای سفارشات آنلاینمون داریم.موفق باشید دوست عزیز

  2. کاربر گفت:

    خیلی جالب بود برام
    شبیه خرسک هستن؟ابریشمی که نیستن اینها؟؟؟

  3. reza گفت:

    سلام من دو تخته فرش دستباف قدیمی دارم به ابعاد ۲۲۰×۱۶۰خواستم بدونم چطور میتونم ارزش واقعی اونها رو بدونم بر اساس اطلاعات خانوادگی حدودا هشتاد سال قدمت دارن و بین هشتاد تا نود درصد ابرشیمه ..ممنونم

  4. فاطمه گفت:

    کلا خارجیا برای اصالت و قدیمی بودن ارزش زیادی قائلن و براش پول میدن سلیقشون با ما خیلی فرقداره دنبال آنتیکن . ولی ما فرش دستباف قدیمی رو میفروشیم و نو میخریم یا الان که ماشینی های پلاستیکی رو … با کمال تاسف

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code