دسته بندی : حاج مقصود فراش16/04/04

اندر حکایت کم لطفى صدا و سیما به فرش دستباف | دم دمای نمایشگاه فرش تهران بود که باز مرکز ملی فرش اعلام کرد امسال هم رسانه ملی فرش رِ بایکوت کرده و به خاطر بدهی های قدیمی حاضر به پخش تبلیغات و تیزرهای نمایشگاه نیست.

نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | حاج مقصود فراش تقدیم می کند: خواب زمستانی و چرت بهاری در رسانه ملی


خواب قیلوله و چرت مکرر تو آب و هوای بهاری خیلی صفا داره. به قول یکی از رفقا انگار توی هوای بهار گرد دوغ پاشیدن. این است که بعد از چند روز خراسان گردی، اوقات خانه نشینی مان رِ افزایش دادیم که جدا از دیدارهای نوروزی، بخشیش به خواب گذشت و بخشی به تماشای تلویزیون.
بماند که تلویزیون ما تحفه ای هم برای عرضه ندارد اما به هر حال کاچی به از هیچی.
توی سال قبل یکی از اتفاق هایی که موجبات ملال خاطر فرشی ها رِ فراهم آورد کم لطفی، بی توجهی، قهر، بایکوت، (هر چی دلتان خواست بنامید) همین تلویزیون با فرش دستباف مملکت بود.
دم دمای نمایشگاه فرش تهران بود که باز مرکز ملی فرش اعلام کرد امسال هم رسانه ملی فرش رِ بایکوت کرده و به خاطر بدهی های قدیمی حاضر به پخش تبلیغات و تیزرهای نمایشگاه نیست. حالا شما بیا و بگو فرش هنره، فرش فرهنگه، فرش پرچم دوم مملکته، فرش تاریخ این سرزمینه، کو گوش شنوا؟
همون پارسال خبر رسید که وزیر صنعت از رییس صدا و سیما خواسته تو برنامه ها و فیلم و سریال ها به فرش توجه ویژه کند. خبر رسید که مرکز ملی فرش برای تامین فرش توی دکور برنامه های تلویزیون اعلام آمادگی کرده. خبر رسید که اتحادیه فرش فروشان تهران هم پیشنهادهای مشابهی داشته. اما مرغ رسانه ملی یک پا داشت که: هر قدر پول بدین آش می خورین. ضمنا اول بدهی های قبلی رِ تسویه کنین.
یاد ماجرای اون بابایی افتادم که وارد کابین خلبان شد و گفت: برو آمریکا، خلبان گفت: نمی‌روم! گفت: برو آلمان، خلبان گفت: نمی‌روم! گفت؛ برو انگلیس، فرانسه،… اما جواب خلبان همان بود که نمی‌روم. طرف که ناامید شده بود گفت: پس اجازه بده یک بوق بزنم!
حالا اینها به کنار. اون طور که توی شماره یازده مجله طره خواندم گزارش داده بودن که صدا و سیما مرحمت فرموده و کلی به تبلیغات فرش ماشینی تخفیف داده و حمایتشان کرده!
اینجاست که باید گفت ما رِ به خیر تو امید نیست شر مرسان!
باز یاد اون بابایی افتادم که رفت به فروشنده ماشین گفت: این چه ماشینی است؟ همه جاش صدا میده! فروشنده هم گفت: اختیار دارین قربان! در عوض بوقش صدا نمیده! امتحان بفرمائید!
غلط نکنم رسانه ملی کلا خودش رِ به خواب زده. آخه خواب بهاری خیلی دلچسبه!


نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | پایان پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code