دسته بندی : شماره 7 و 8 - شیرازه15/06/11

شیرازه | سید محمد ویسیان | بازخوانی یک میزگرد: بایدها و نبایدهای متولیِ فرش


هنگام تصویب تأسیس «مرکز ملی فرش ایران» و واگذاری تولی‌گری هنر ـ صنعت فرش دست‌باف به وزارت بازرگانی برخی از صاحب‌نظران این حوزه در میزگردی با عنوان «مدیریت فرش دست‌باف ایران و آیندۀ آن با تکیه بر رویکرد علمی» با هم گفت‌وگو کردند که بازخوانی آن از پس یک دهه خالی از لطف نیست.
این میزگرد در مهرماه ۱۳۸۲ و با حضور تقی امانپور (معاون آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی)، رضی میری (عضو هیئت مدیرۀ اتحادیۀ صادرکنندگان فرش دست‌باف)، محمدعلی شم‌آبادی (رئیس مرکز تحقیقات فرش دست‌باف)، مجتبی خسروتاج (رئیس مرکز توسعۀ صادرات ایران و دبیر میز فرش دست‌باف ایران)، محمدجواد عاصمی‌پور (استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مدیریتی و اقتصادی)، محمدعلی کریمی ‌(مدیر عامل شرکت سهامی ‌فرش ایران)، امیرحسین چیت‌سازیان (رئیس انجمن علمی ‌فرش ایران)، و زنده‌یاد خلیل درودچی (مدرس دانشگاه) تشکیل شد.
بازخوانی این گفت‌وگوها که پیش از این در جایی به‌شکل مکتوب منتشر نشده است، می‌تواند در ترسیم شرایط آن روزگار و دغدغه‌های دهۀ گذشتۀ هنر ـ صنعت فرش در حوزۀ مدیریت و تولی‌گری به اهالی این حوزه یاری رساند.
در انتشار این گفت‌وگوها کوشش شده است که برای رعایت امانت‌داری از ویرایش و تغییر گفتار از محاوره به زبان رسمی‌ پرهیز شود. از سویی دیگر، بخشی از گفت‌وگوها که به مسائلی خارج از حوزۀ مدیریت فرش می‌پرداخته درج نشده‌ است.


متن کامل را در شماره هفت و هشت دوماهنامه طره بخوانید | خرید آنلاین این شماره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code