دسته بندی : اخبار فرش15/12/16

طره (torreh.net) | از فرش‌های ساسانی چه می‌دانیم؟ روایتى تازه از تاریخ فرش جهان | کتابى درباره فرش‌های ساسانیان ترجمه می‌شود

طره (torreh.net) | از فرش‌های ساسانی چه می‌دانیم؟
روایتى تازه از تاریخ فرش جهان | کتابى درباره فرش‌های ساسانیان ترجمه می‌شود


به‌زودی هنردوستان و به‌ویژه جامعه فرش دستباف ایران شاهد ترجمه فارسی کتاب ارزشمند «فرش و دیگر دست‌بافته‌هاى پیش از اسلام در مشرق‌زمین» نوشته «فردریک اشپولر»، پژوهشگر و کارشناس فرش خواهند بود.
اهمیت این کتاب ازآن‌روست که درباره فرش‌های دوره ساسانیان ایران سخن می‌گوید که تاکنون هیچ اطلاعی از آن‌ها وجود نداشته و به‌تازگی در گنجینه پنهان موزه الصباح کویت رونمایی شده است. انتشار این کتاب تاریخ فرش دستباف جهان را دگرگون کرده و داده‌های پیشین دراین‌باره را به چالش کشیده است.
گفتنی است تنها اطلاعی که تاکنون درباره تاریخ فرش در دوره ساسانیان موجود بوده داده‌های اسنادی درباره فرش پرآوازه بهارستان یا بهارخسرو بوده که البته اثری از آن بجای نمانده است. این کتاب فرش‌های درخشانی از دوره ساسانیان را نشان می‌دهد که در تاریخ هنر جهان بسیار ارزشمند هستند.
«فرش و دیگر دست‌بافته‌هاى پیش از اسلام در مشرق‌زمین» به‌دست حمید کارگر و داود شادلو در دست ترجمه است و به‌زودی منتشر می‌شود.
پایان پیام (torreh.net) |

1 دیدگاه

  1. کیومرث گفت:

    با عرض سلام به خدمت جناب دکتر کارگر وجناب شادلو از زحمات شما عزیزان در این راستا که برای هویت دادن به فرش ایران متحمل شده اید وبا ترجمه این کتاب راه تازه ای را برای این هنر وصنعت پایدار برنامه ریزی خواهید نمود از طرف خودم وتمام دست اندر کاران تبریک‌وتهنیت عرض مینمایم خسته نباشید .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code