دسته بندی : اخبار طره - شماره 7 و 815/03/14

شماره جديد دوماهنامه اطلاع رسانی، آموزشی و تحليلی فرش دستباف ايران با نام «طره»، با پرونده ويژه «ساختار سازمانی فرش» منتشر شد. شماره های 7 و […]

شماره جديد دوماهنامه اطلاع رسانی، آموزشی و تحليلی فرش دستباف ايران با نام «طره»، با پرونده ويژه «ساختار سازمانی فرش» منتشر شد. شماره های 7 و 8 نشريه “طره” با گفت‌و‌گوها و جستارهايی از دکتر محمدرضا عارف با عنوان (فرش نيازمند سازمانی قدرتمند است)، دکتر بهمن نامور مطلق با عنوان (مانند دولت قبل به ما ناگهانی الهام نمی شود)، دکتر علی‌اکبر فرهنگی با عنوان (فرش بايد استقلال داشته باشد)، دکتر محمدعلی شم‌آبادی با عنوان (در پی سازمان فرش باشيم)، دکتر فيصل ‏مرداسی با عنوان (مديريت فرش از ديروز تا امروز)، فضل‌اله حشمتی رضوی با عنوان (چشم انداز نظام اداره فرش در ايران) منتشر شده است.
همچنين در اين شماره می خوانيد:
– فرش در دام سياسی‌کاری‌ها (بازخوانی ماجرای الحاق فرش به صنايع دستی در دولت دهم)‏
– بازار فرش دست‌باف در آلمان از آن کيست؟ (نگاهی به جايگاه کشورهای توليدکنندۀ فرش دست‌باف در بازار آلمان)‏
– ما خودِ درديم …(نگاهی گذرا به افت‌وخيزهای قانون بيمۀ قالی‌بافی از آغاز تاکنون)‏
– بيست‌وسه سالگيِ يک نمايشگاه (گزارشی از آن‌چه در بيست‌وسومين نمايشگاه فرش دست‌باف ايران گذشت)‏
– نامه‌ای از طهران (بازخوانی نامه‌ای از سيسيل ادواردز)
– پايتخت‌نشينان چه فرشی را می‌پسندند؟
– فرش استاندارد، استاندارد فرش
دوماهنامه تخصصی “طره” با تاکيد بر قدمت ديرينه اين کالا و سهم عمده و قابل توجه آن در اقتصاد و صادرات غير نفتی و همچنين توجه خاص آن به جنبه های فرهنگی و هنری اين هنر- صنعت منتشر می شود و بررسی آخرين رخدادهای حوزه فرش دستباف، معرفی، نقد و بررسی تشکل ها، کتاب ها، پايان نامه ها و پايگاه های اينترنتی مرتبط با فرش دستباف، نگاه تاريخی به اين هنر- صنعت، تحليل های بازار و اقتصاد فرش دستباف از جمله مطالب مورد توجه در “طره” است. شماره اخير “طره” در آستانه نوروز 1394 در 108 صفحه رنگی و به بهای 14 هزار تومان در نمايندگی های اين نشريه عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code