دسته بندی : بخش های طره - زنجیره - شماره 414/03/07

معصومه پیرجلی نام فرش دست‌باف ایرانی که به میان آید فرقی نمی‌کند آدمی اهل کدام کشور یا قارۀ جهان باشد، چراکه در برابر این هنر اصیل […]

معصومه پیرجلی
نام فرش دست‌باف ایرانی که به میان آید فرقی نمی‌کند آدمی اهل کدام کشور یا قارۀ جهان باشد، چراکه در برابر این هنر اصیل ایرانی سر فرود می‌آورد. بااین‌همه، این شهرت و آوازه در کشورهای غربی دوام و گسترش بیشتری داشته است و کشورهای آسیای شرقی آنچنان که باید با این هنر دیرین ایرانی آشنا نیستند. در چند سال گذشته کوشش شده است تا این هنرـ‌صنعت ایرانی در کشورهایی مانند چین شناسانده شود و جمعیت انبوه خاورنشین نیز بازار هدفی برای صادرات فرش دست‌باف ایرانی باشند. اگرچه در ابتدای امر این کار سخت به نظر می‌رسید و کشور چین خود در شمار تولیدکنندگان فرش و از رقبای کشورمان به شمار می‌آمد، رایزن بازرگانی ایران در چین معتقد است که این هدفِ به‌ظاهر دست‌نیافتنی به دست آمد و امروز چین یکی از بازارهای هدف فرش دست‌باف ایرانی است.
مسعود کمالی اردکانی به‌تازگی دوران مأموریتش در چین تمام شده و به ایران بازگشته است. او در سال‌هایی که در مقام رایزن بازرگانی ایران در چین بود، توانست پای هیئت‌های تجاری ایرانی بسیاری را به چین باز کند و شرکت‌های ایرانی بتوانند حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه‌های این کشور داشته باشند. در این گفت‌وگو کمالی اردکانی از فعالیت‌هایی که در چین انجام داده است سخن می‌گوید.


متن کامل این گفت و گو را در شماره چهارم طره بخوانید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code