دسته بندی : اخبار فرش15/11/16

طره (torreh.net) | بسته پیشنهادی ورود فرش دستباف به طرح تسهیلات خرید اقساطی کالاهای داخلی طراحی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شد.

طره (torreh.net) | بسته پیشنهادی ورود فرش دستباف به طرح تسهیلات خرید اقساطی کالاهای داخلی طراحی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شد.


به گزارش طره به نقل از مرکز ملی فرش ایران، در این طرح کوشش شده است افزایش توان خرید خانوارها از طریق ارایه تسهیلات فروش اقساطی فرش دستباف برای تحریک تقاضا و رونق بخشیدن به بازار داخلی این محصول دنبال شود.
برپایه این گزارش، مرکز ملی فرش ایران از حدود دو ماه پیش و به هنگام طراحی بسته تحریک تقاضای داخلی مکاتباتی را با اداره کل لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این امر به انجام رساند و مقرر شد پس از آماده سازی مقدمات طرح، فرش دستباف نیز در زمره کالاهای مشمول طرح قرار گیرد.
در گام نخست، فقدان بارکد یا کدهای رهگیری در فرش های دستباف، نبود فهرست تولیدکنندگان و عرضه کنندگانی از فرش دستباف که امکان ارتباط گیری مستقیم با سیستم بانکی به هنگام فروش فرش داشته باشند، مناسب نبودن نرخ سود لحاظ شده در سایر کالاها برای فرش دستباف، روشن نبودن چگونگی نظارت بر شیوه عرضه و فروش فرش های دستباف و چگونگی ممانعت از صدور فاکتورهای غیرواقعی و بدون داد و ستد فرش، چگونگی ارایه ضمانتنامه به مشتریان و مسایلی از این دست به عنوان موانع بازدارنده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد با نگاه حمایتی نسبت به فرش دستباف، راهکاری عملیاتی برای این منظور طراحی و پیشنهاد شود که در این راستا نشستی از سوی مرکز ملی فرش ایران برای طراحی بسته پیشنهادی تشکیل شد.
در این نشست که مدیرعامل اتحادیه مرکزی اتحادیه های استانی فرش دستباف روستایی ایران، مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف ایران، معاون بازاریابی شرکت سهامی فرش ایران، مدیرعامل هلدینگ بازرگانی مجتمع اقتصادی کمیته امداد و نماینده ای از اتحادیه فرش فروشان تهران حضور داشتند، موانع یادشده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پیامد این نشست، بسته پیشنهادی ورود فرش دستباف به طرح تسهیلات خرید اقساطی کالاهای داخلی با کاستن از برخی آسیب ها و تدبیر برای عملیاتی بودن پیشنهاد طراحی نهایی و به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده است.
مرکز ملی فرش ایران امیدوار است این بسته پیشنهادی مراحل نهایی خود را بگذراند و به زودی برای اجرا ابلاغ شود.
گفتنی است افزون بر این طرح، طی توافق صورت گرفته بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید، در ماه پایانی سال تسهیلات خرید فرش دستباف تا سقف ۱۰ میلیون تومان و با نرخ سود بازپرداخت ۴ درصدی برقرار خواهد شد.
شنیده های طره حاکی از این است که با وجود تمایل برخی از فعالان فرش دستباف برای ورود به طرح یادشده، برخی دیگر از فروشندگان فرش دستباف استقرار دستگاه های پوز بانکی در فروشگاه ها و آشکار شدن تراکنش های مالی را زمینه ساز تقویت نگاه مالیاتی به فرش دانسته و از این ماجرا پرهیز دارند.


پایان پیام/ (torreh.net)

1 دیدگاه

  1. اگر بررسی کنند و بدانند با این کار چه جمع کثیری از تولید کننده و مشاغل مربوطه را از بافنده تا غیره با این حرکت رونق اقتصادی خواهند داشت که چندین برابر از خودرو برای اقتصاد کشور مفید است هر چه سریعتر و با بوجه بالا فرش دستباف را در این سبد کالا قرار خواهند داد. البته اگر صلاح بدانند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code