دسته بندی : شماره 7 و 8 - شیرازه15/06/21

شیرازه | در فروردین ‌ماه سال ۱۳۸۲ مصوبه‌ای با عنوان «ساماندهی ساختار مدیریتی فرش دست‌باف»ابلاغ شد | مهری موسی خانی

شیرازه | مهری موسی خانی

دبیر شورای عالی اداری که معاونت رئیس جمهور را نیز برعهده داشت در فروردین ‌ماه سال ۱۳۸۲ مصوبه‌ای را با عنوان «ساماندهی ساختار مدیریتی فرش دست‌باف» به وزارت بازرگانی، وزرات صنایع و معادن، وزارت جهاد کشاورزی، و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد که در بهمن ‌ماه سال پیش از آن به تصویب شورای عالی اداری رسیده بود و یک سال بعد نیز به ایجاد و فعالیت مرکز ملی فرش ایران انجامید.
اکنون که یک دهه از آغاز به‌کار نهاد متولیِ فرش کشور می‌گذرد، بازخوانی آن ابلاغ به شمارۀ ۵۱۶۹/۱۹۰۱ مورخ ۲۰/۱/۱۳۸۲ که امضای محمد ستاری‌فر را دارد خالی از لطف نیست:


بسمه تعالی

وزارت بازرگانی، وزرات صنایع و معادن، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
شورای عالی اداری در نودونهمین جلسۀ مورخ ۵/۱۱/۱۳۸۱ به‌منظور افزایش تولید، ارتقا کیفیت، ساماندهی صنعت فرش دست‌باف، حل مشکلات بازار عرضه و فروش آن، تهیه ضوابط فنی برای تولید و صادرات، حفظ جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش، و کاهش تصدی‌های دولت در امر تولید و فروش و تجمیع وظایف دستگاه‌های دولتیِ موازیِ مرتبط با صنعت فرش دست‌باف بنا به پیشنهاد مشترک وزارت‌خانه‌های بازرگانی، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موارد زیر را تصویب کرد:
۱. همۀ امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و حمایت صنعت فرش دست‌باف، امور تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به آن، تهیۀ ضوابط فنی تولید و صادرات، و اقدامات حمایتی از سایر دستگاه‏های اجرایی جدا و در یک واحد سازمانی در حوزۀ مرکزی وزارت بازرگانی تجمیع می‏شود. وزارت بازرگانی مکلف است حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۸۲ پیشنهاد لازم را برای اصلاح تشکیلات حوزۀ مرکزی تنظیم کند و به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی کشور برساند.
۲. همۀ وظایف تصدی‏گری و واحدهای مربوط به تولید، بازرگانی، و خرید و فروش در زمینۀ فرش دست‌باف از وظایف دستگاه‏های اجرایی ذی‌ربط حذف و امکانات مربوط به بخش غیردولتی واگذار می‏شود. کمیته‏ای با مسئولیت وزیر بازرگانی و مرکب از وزرای ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اجرای این بند اقدام خواهد کرد.


متن کامل را در شماره هفت و هشت دوماهنامه طره بخوانید | خرید آنلاین این شماره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code