دسته بندی : بخش های طره - دفتین - شماره 213/09/11

نگاهی به اتحادیۀ سراسری شرکت‌های تعاونی فرش دست‌باف ایران کمیت بالا، اثرگذاری اندک اتفاق دیگری که در سال‌های اخیر به این اتحادیه آسیب رساند و نامش […]

نگاهی به اتحادیۀ سراسری شرکت‌های تعاونی فرش دست‌باف ایران

کمیت بالا، اثرگذاری اندک

اتفاق دیگری که در سال‌های اخیر به این اتحادیه آسیب رساند و نامش را رسانه‌ای کرد کلاهبرداری بیش از ۳میلیاردتومانی تحت لوای اتحادیۀ بازرگانی فرش در استان لرستان بود.
در دی ماه ۱۳۹۰، فرماندۀ انتظامی لرستان از متلاشی شدن یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری خبر داد که با تشکیل اتحادیه‌ای بازرگانی در زمینۀ فرش از ۲۵۰ نفر برای واگذاری سهام پول دریافت کرده بودند.
مدیرعامل این اتحادیه دراین‌باره به طره می‌گوید: «اتحادیه‌ای که در لرستان ثبت شده بود به‌صورت شخصی، و نه حقوقی، وارد عمل شده بود، به‌گونه‌ای که به‌طور شخصی چند تن از مدیران وارد معامله شدند و با برخی از مردم به‌صورت بهره‌ای قرارداد بستند، اما تشکل اتحادیه و وزارت تعاون در این ماجرا نقشی نداشتند. شخصی که به عنوان مدیر ارشد اتحادیه بوده تخلف کرده و قرارداد جامعی را با عده‌ای از مردم بسته است که ماهیانه ۳درصد به آن‌ها سود دهد؛ یعنی با سرمایۀ مردم به بحث بازرگانی و خرید مواد اولیه ورود پیدا کرده، اما زیان داده است.
در این اتفاق، هم مردم مقصر بودند که چنین کردند و هم مدیر، اما ما در جریان این کار نبودیم، تا زمانی که شکایت شد و ما ورود پیدا کردیم.»


متن کامل در شماره دوم دوماهنامه طره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code