ناصر نظامیدوست شاید رواج تابلوبافی توجهی بوده باشد به ارزشهای معنوی هنر قالیبافی و همچنین نوعی قدردانی از زحمات تولیدکنندگان و هنرمندان آن، تا حاصل کار […]
برچسب ها
تابلو فرش - دوماهنامه طره - دوماهنامه فرش - شماره چهارم - شیرازه - طره - فرش - فرش ایران - فرش دستباف - قالی - گره های تابلو فرش - گره های فرش - مجله - مجله فرش - ناصر نظامیدوستناصر نظامیدوست
شاید رواج تابلوبافی توجهی بوده باشد به ارزشهای معنوی هنر قالیبافی و همچنین نوعی قدردانی از زحمات تولیدکنندگان و هنرمندان آن، تا حاصل کار آنان را از زیر پا بردارد و در برابر دیدگان جای دهد؛ از این روست که در مراحل تولید آن نیز نوعی پیچیدگی و ظرافت خاص راه یافته است.
در بافت تابلوفرش افزونبر گرههای رایج قالیبافی انواع دیگری از گره نیز استفاده میشود که به گرههای تزیینی یا هنری معروفاند. این نوع گرهها از تلفیق گرههای نامتقارن و متقارن به دست میآیند و در بخشهای ریزباف، سایهروشنها و همچنین مرمت فرش به کار میروند. شکل این گرهها بسته به محل کاربرد آنها متفاوت است. محل کاربرد باید بهدقت انتخاب شود تا بتوان بهترین بهره را از گره گرفت.
متن کامل را در شماره چهارم طره بخوانید