دسته بندی : اخبار فرش15/10/24

طره (torreh.net) | حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در آلمان با دیدارها و گفت و گوهای پرشماری در موضوع فرش دستباف ایران همراه بود. شرح گزارش را در طره بخوانید.

طره (torreh.net) | حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در آلمان با دیدارها و گفت و گوهای پرشماری در موضوع فرش دستباف ایران همراه بود.


به گزارش طره به نقل از تارنمای مرکز ملی فرش ایران، حمید کارگر در این سفر ضمن بازدید از انبارها وفروشگاه های فرش در هامبورگ، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سرکنسول کشورمان در هامبورگ، اعضای اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا، آزانس های تبلیغاتی فعال در آلمان، بازرگانان فرش ایران در آلمان و نیز مدیر یکی از فروشگاه های بزرگ فرش در هامبورگ دیدار و گفت و گو کرد.

همراهی سیاست، هنر و اقتصاد در دیپلماسی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان برای حمایت از رونق بخشیدن به تجارت فرش ایران در اروپا اعلام آمادگی کرد.
علی ماجدی در دیدار و گفت و گو با رییس مرکز ملی فرش ایران و هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا با اشاره به بهبود شرایط و مراودات سیاسی کشور و برنامه های پیش رو در گستره سیاست و اقتصاد، گفت: آماده ایم تا از این بسترهای فراهم شده برای معرفی، تبلیغ و فروش فرش دستباف ایران بهره بگیریم.
رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در محل سفارت کشورمان در برلین، با اشاره به کارکردهای فرش دستباف در حوزه دیپلماسی عمومی کشور با ذکر مصادیقی از ایفای نقش این هنر ملی در روابط دیپلماتیک خواستار توجه بیشتر نمایندگی ایران در آلمان به این مقوله شد.
حمید کارگر با یادآور شدن اینکه آلمان به عنوان بازار سنتی و مطرح فرش ایران در اروپا پایگاه ویژه ای برای فروش و صدور فرش است گفت: با بهبود مناسبات سیاسی کشور با اروپا و افزایش آمد و شدهای سیاسی و اقتصادی، مناسب است تا از هر بهانه ای برای تاکید بر هنر ایرانی بهره گرفته شود و فرش ایران می تواند سخنگوی شایسته ای برای هنر و فرهنگ کشورمان باشد.
وی با اشاره به برنامه ها و مذاکرات خود با آژانس های تبلیغاتی کشور آلمان برای دستیابی به برنامه تبلیغاتی مناسب برای رونق دادن به تجارت فرش ایران، بر همراهی کامل اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا با سفارت کشورمان در برنامه ها و محورهای پیشنهادی تاکید کرد.
کارگر اهدای فرش به دولتمردان و شخصیت های آلمانی، حضور فرش در مراسم و برنامه های فرهنگی و اقتصادی سفارت، سفارش بافت فرش برای نهادهای خاص، تسهیل در فرایند اجرای طرح تبلیغاتی در اروپا با همراهی سفارت و مواردی از این دست را از جمله مصادیق همکاری سیاست، اقتصاد و هنر دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز با استقبال از این موضوع، برپایی نمایشگاه های محدود و کوچک فرش حتی با کارکرد تزیینی را در برخی برنامه های پیش رو از جمله همایش بانکداری که به زودی برگزار می شود را به عنوان نخستین گام اجرایی پیشنهاد کرد که مقرر شد این مساله از سوی اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا دنبال شود.

همراهی برای رونق بخشی دوباره به بازار فرش در آلمان
دولت و بخش خصوصی با همراهی یکدیگر می توانند رونق دهنده دگرباره بازار فرش دستباف ایران در اروپا به ویژه آلمان باشند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر لزوم حضور و پژوهش میدانی در بازار اروپا برای توسعه بازار فرش ایرانی گفت: همراه ساختن دانشگاهیان برای رویکرد علمی به بازار و تجارت فرش دستباف در کنار داشتن و گردآوردن بانک اطلاعاتی مناسب می تواند موجب بهبود در این حوزه باشد.
علی ظهوری همچنین ثبت فرش ایران به عنوان یک محصول ارگانیک و بیو را در سطح جهانی از ابزارهای موثر برای اثرگذاری روی مخاطب اروپایی دانست.
وی با اشاره به لزوم رتبه بندی فرش های ایرانی برای مخاطبان اروپایی بر داشتن شناسنامه در ارایه موفق و با ثبات فرش ایرانی تاکید کرد.
رییس مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست با اشاره به حمایت مرکز متبوعش از رویکرد میان رشته ای و پایان نامه های دانشجویی که از مناظر مختلف و در رشته های گوناگون به فرش می پردازند، از تلاش برای ورود به تبلیغات و بازارسازی برای فرش در فضای مجازی خبر داد.
حمید کارگر با اشاره به مصادیقی همچون ساخت تیزرها و فیلم های کوتاه برای تبلیغ و معرفی فرش ایرانی بر بستر شبکه های مجازی و موبایلی، از توان فرشایرانی برای ایفای نقش در حوزه دیپلماسی هنری کشور سخن گفت.
نیازسنجی مشتریان در بازار اروپا، سلیقه یابی و بایسته های آن، داشتن سند چشم انداز برای تولید و تجارت فرش، چگونگی وضع قوانین حمایتی ویژه برای فرش و نوع ارتباط و همکاری میان وزارت امور خارجه و سرکنسولگری ایران در هامبورگ با مرکز ملی فرش ایران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است اعضای هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا نیز در این نشست به طرح دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

گفت و گو با هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا
رییس مرکز ملی فرش ایران با اعضای هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرشدستباف ایران در اروپا (آلمان) دیدار و گفت و گو کرد.
حمید کارگر در دیدار با هیات مدیره اتحادیه یادشده، نظرات و دیدگاه های آنان را درباره وضعیت کنونی تجارت فرش دستباف ایران در اروپا جویا شد.
در آغاز این نشست دو ساعته، بهرام طاهباز (رییس اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا) به معرفی اتحادیه و نوع فعالیت هر یک از اعضا پرداخت و در ادامه حاضران به ارایه نظرات خود و گفت و گو با رییس مرکز ملی فرش ایران پرداختند.
لزوم تاکید بر وجوه هنری فرش دستباف ایران و اصالت ها و نقاط قوت آن در برابر رقبا، ضرورت معرفی و تبلیغ ویژگی های رقابتی فرش ایران، نگرانی از تولید فرش در کشورهای رقیب با نقشه و مواد اولیه ایرانی و نارضایتی از انتقال تورم داخلی کشور بر قیمت عرضه فرش در خارج از کشور، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود که ابعاد مختلف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کارگر در این نشست اظهار امیدواری کرد انتقال این دیدگاه ها آنچنانکه مورد انتظار و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است در کنار جستن راهکارهای برون رفت از وضع کنونی، منجر به بهبود تولید و تجارت فرش دستباف ایران شود.

چاره جویی برای توسعه بازار فرش ایران در اروپا
نشستی ویژه بحث و بررسی درباره گسترش بازار فرش دستباف ایران در اروپا با حضور جمع فراوانی از فعالان فرش ایران در هامبورگ تشکیل شد.
در این نشست که با حضور حدود ۵۰ تن از بازرگانان فرش ایران در آلمان تشکیل شد، کارگر (رییس مرکز ملی فرش ایران)، ظهوری(سرکنسول ایران در هامبورگ) و رضوانی(وابسته اقتصادی سفارت ایران در آلمان) نیز حضور داشتند.
در آغاز این نشست بهرام طاهباز(رییس اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا) به تبیین رویکرد اتحادیه و تشریح برنامه های تدارک دیده شده برای بهبود و گسترش بازار فرش پرداخت و از همراهی اتحادیه با مرکز ملی فرش ایران در این زمینه خبر داد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ نیز با بیان آمادگی وابستگان وزارت امور خارجه در آلمان برای توجه بیش از پیش به فرش ایرانی و ابعاد هنری و تجاری آن، از ضرورت نگاه نو و رویکرد علمی و پژوهشی در توسعه بازار فرش سخن گفت.
در ادامه این نشست رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به روزگار کنونی که در آن دیپلماسی جای جنگ سخت و نظامی را گرفته است، از کارکردهای پیام رسانی فرش دستباف ایران با تاکید بر وجوه فرهنگی و هنری آن سخن گفت.
حمید کارگر داشته های تفاخرآمیز ما در حوزه فرش دستباف را میراث و یادگار گذشتگان دانست و گفت: متاسفانه ما چنین میراث ارزشمندی را برای آیندگان باقی نمی گذاریم و اهالی فرش دستباف ایران آنچنان که باید قدر داشته های خود را نمی دانند و گاه برای دستیابی به منافع کوتاه مدت و گذرا به آینده فرش ایرانی جفا می کنند.
وی با تاکید بر عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران برای چاره جویی در بهبود تولید و تجارت فرش دستباف با مشارکت بخش خصوصی به تشریح برخی اقدامات در دست انجام پرداخت.
در ادامه این نشست، بازرگانان ایرانی فرش مقیم آلمان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداخته و سپس پرسش و پاسخ به انجام رسید.
تبلیغات فرش دستباف ایران در اروپا، برندسازی برای فرش ایران، هماهنگی و به خدمت گرفتن طراحان دکوراسیون و تزیینات داخلی منازل، حساسیت نسبت به حراج های قیمت شکن، موضع گیری در برابر تبلیغات فرش ماشینی و اعتمادبخشیدن به مخاطبان با ارایه گواهی های مناسب به مشتریان از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

چالشی از جنس تبلیغات فرش
نشست بحث و بررسی درباره چگونگی تبلیغات فرش دستباف ایران در اروپا در محل یکی از آزانس های تبلیغاتی آلمان تشکیل شد.
در این نشست که در دفتر شرکت UP Advertising در هامبورگ و با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و برخی از اعضای اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا تشکیل شد، طرح تبلیغاتی پیشنهاد شده از سوی شرکت یادشده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرح مذکور بر مبنای تبلیغ غیر مستقیم فرش ایرانی بنا شده است و استفاده از رهبران فکری جامعه وچهره های مرجع محور اصلی اجرای این کمپین تبلیغاتی است.
در این نشست دوساعته رییس مرکز ملی فرش ایران و اعضای اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا در چالش با ارایه دهنده طرح (JOACHIM PABST) به بحث و بررسی ابعاد مختلف طرح پیشنهادی و چگونگی تطبیق یافتن فرش دستباف ایران و ویژگی های تولید و تجارت آن با یک برنامه تبلیغاتی در جغرافیای اروپا پرداختند.
در این طرح که در صورت نهایی شدن در بازه زمانی ۵ ساله و به صورت گام به گام اجرا خواهد شد، رسانه های مختلف سهم خواهند داشت و فرش ایرانی از طریق مراجع فکری جامعه به درون افکار عمومی راه خواهد یافت.
قرار است بررسی های دقیق تر درباره طرح یادشده و هزینه های آن تداوم یابد.

بررسی چگونگی تبلیغ فرش ایران در اروپا
بایسته های تبلیغات فرش دستباف ایران در اروپا با حضور کارشناسان فرش و کارشناسان تبلیغات در هامبورگ برگزار شد.
در این نشست که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و برخی از اعضای اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا تشکیل شد، ۲ تن از فروشندگان باسابقه و اروپایی، مدیرنشریه کارپت ایکس ال و نیز طراح کمپین تبلیغاتی موفق کاغذ دیواری در آلمان حضور داشتند.
در نشست یادشده تیم اشتاینرت به عنوان مدیر نشریه Carpet XL و پیشنهاد دهنده یک طرح تبلیغاتی برای معرفی و تبلیغ فرش دستباف ایران در کشورهای آلمانی زبان اروپا به ارایه طرح پیشنهادی خود پرداخت.
وی در این طرح که با عنوان “Marketing-Konzept Iranische Teppiche” ارایه کرد، مجموعه ای از رسانه ها از جمله نشریات دکوراسیون، تزیینات داخلی و سبک زندگی، شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و پینترست، اثرگذاری از طریق انتشار کتاب چهره های بانفوذ و نیز برنامه های تلویزیونی را برای تبلیغ فرش ایرانی مدنظر قرار داد.
اشتاینرت در طرح پیشنهادی خود آموزش فروشندگان فرش ایرانی به ویژه آشناسازی آنان با فلسفه و افسانه های پنهان در پیشینه فرش و نقوش آن را برای ارایه به مشتریان ضروری دانست.
تصویرسازی برای فرش ایرانی در کنار انتخاب شعار مناسب تبلیغاتی و نیز همراه ساختن نویسندگان و گزارشگران نشریات حوزه سبک زندگی از مهمترین نکات مورد تاکید در این طرح بود.
یکی از طراحان کمپین تبلیغاتی در آلمان که تجربه موفقی برای گسترش بازار کاغذ دیواری را در کارنامه خود دارد نیز در این نشست به ارایه دیدگاه و آموخته های خود از تجارب پیشین پرداخت.
در خلال این مباحث رییس مرکز ملی فرش ایران و برخی از بازرگانان فرش ایران در آلمان نیز به طرح پرسش ها و نظرات خود پرداختند.
تعیین گستره و نوع مخاطبان در این تبلیغات، بودجه مورد نیاز، زمان بندی طرح پیشنهادی، محتوای پیام های تبلیغاتی، اولویت دادن و رتبه بندی رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی، چگونگی آشناسازی طراحان و مجریان تبلیغات با ویژگی ها و ارزش های فرش دستباف ایران، از جمله مباحث مورد چالش و گفت و گو در این نشست بود.
همچنین دو تن از فروشندگان اروپایی باسابقه فرش در فروشگاه های زنجیره ای آلمان به بیان دیدگاه های خود و انتقال شناخت خود از خریداران اروپایی پرداختند تا به اجرایی و میدانی شدن مباحث یاری رسانند.
در پایان این نشست مقرر شد بررسی های دقیق تر در این باره با همکاری مرکز ملی فرش ایران و اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا ادامه یابد.
طره امیدوار است این گفت و گوها و هم افزایی ها به رونق دوباره تجارت فرش ایران در اروپا بینجامد.


نشستی با حضور بازرگانان فرش ایران در هامبورگ

نشستی با حضور بازرگانان فرش ایران در هامبورگ

نشستی با حضور بازرگانان فرش ایران در هامبورگ

نشستی با حضور بازرگانان فرش ایران در هامبورگ

دیدار و گفت و گو با هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا

دیدار و گفت و گو با هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا

دیدار و گفت و گو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان- برلین

دیدار و گفت و گو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان- برلین

دیدار و گفت و گو با سرکنسول ایران در هامبورگ

دیدار و گفت و گو با سرکنسول ایران در هامبورگ

بررسی بایسته های تبلیغ فرش ایران در اروپا

بررسی بایسته های تبلیغ فرش ایران در اروپا

بررسی بایسته های تبلیغ فرش ایران در اروپا

بررسی بایسته های تبلیغ فرش ایران در اروپا

بررسی طرح تبلیغاتی شرکت UP Advertising برای تبلیغ فرش ایران

بررسی طرح تبلیغاتی شرکت UP Advertising برای تبلیغ فرش ایران

پایان پیام/ (torreh.net)

2 دیدگاه

  1. علیرضا گفت:

    بسیار عالی و امید بخش است. تلاش جناب دکتر کارگر و همکاران شان ستودنی است.

  2. رحیم ستاری گفت:

    با سلام و خسته نباشید به جناب کارگر و تمامی عوامل
    امید وارم نتایج حاصله برای فرش ملموس و مداوم باشد.
    اروپا گردی نباشد خدای ناکرده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code