دسته بندی : اخبار فرش16/01/02

طره (torreh.net) | وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار همراهی مرکز آمار ایران برای سرشماری فعالان حوزه فرش شد.

طره (torreh.net) | وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار همراهی مرکز آمار ایران برای سرشماری فعالان حوزه فرش شد.


به گزارش طره به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، محمدرضا نعمت زاده در نامه ای خطاب به رییس مرکز آمار ایران خواست تا برخی پرسش های آماری فرش ایران در سرشماری آتی نفوس و مسکن مطرح شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نامه که به پیشنهاد مرکز ملی فرش ایران نگاشته شده، با اشاره به ویژگی های هنر- صنعت فرش دستباف ایران به عنوان میراث کهن این سرزمین یادآور شده است که با توجه به فراوانی جمعیتی شاغلان در حوزه فرش دستباف در سطح کشور نیاز به داشتن آمار دقیق و قابل اتکا احساس می شود.
نعمت زاده از عادل آذر خواسته است که با توجه به اهمیت این هنر- صنعت در حوزه اشتغالزایی و اقتصاد خانوارهای ایرانی، و لزوم داشتن آمار دقیق برای برنامه ریزی بهتر در این حوزه، برخی پرسش ها و نیازهای آماری مرکز ملی فرش ایران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن بعدی لحاظ شود.
طره امیدوار است با پیگیری این خواسته افزون بر دست یافتن به آمار دقیق که لازمه برنامه ریزی های کلان است، بساط آمارهای عجیب و متفاوت کنونی از میزان شاغلان این حوزه جمع شود و دیگر شاهد اظهارنظرهای غیرواقعی و شگفت انگیز با روایت های متفاوت و متنوع از قالیبافان و دیگر ارکان زنجیره تامین فرش دستباف نباشیم.

پایان پیام (torreh.net)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code