دسته بندی : اخبار فرش15/04/26

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار توجه بیشتر رسانه ملی برای شناساندن ویژگی ها […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار توجه بیشتر رسانه ملی برای شناساندن ویژگی ها و مزایای فرش دستباف ایران شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، محمدرضا نعمت زاده در این نامه خطاب به محمد سرافراز نوشته است: یکی از چالش­های اصلی فرش دستباف ایران در سال­های اخیر ورود رقبا و تبلیغات گسترده آنان است که به صورت مستمر این رقابت را تشدید کرده است. از این رو موضوع اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و شناساندن ویژگی‌ها و مزایای فرش دستباف ایرانی (در هر دو حوزه داخلی و خارجی) به یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز ملی فرش ایران) تبدیل شده‌ است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: متاسفانه حضور و بروز فرش دستباف ایران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اندک است و استفاده از کف‌پوش‌های کم‌ارزش در چیدمان برنامه‌ها به وفور دیده می‌شود. از آنجا که فرش دستباف ایراندر کنار هویت بومی و اصیل خود یکی از مهم‌ترین اقلام صادرات غیر نفتی کشور بوده و با کمترین نیاز به مواد اولیه خارجی، اشتغال میلیون‌ها بافنده شهری و روستایی را تامین و بالاترین ارزش افزوده را در پی دارد، انتظار می‌رود مسئولان نگاه واقع بینانه‌ و دلسوزانه‌‌تری نسبت به آن داشته باشند که در این زمینه جایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی دارد.
در ادامه این نامه تاکید شده است: استفاده از فرش دستباف ایران در تزئین دکور برنامه‌ها، اهدای جوایز و هدایا، تخفیفات ویژه در تبلیغ فرش دستباف در قالب (پخش آگهی، آرم آگهی، تولید و پخش فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و …) از جمله مواردی است که می‌تواند محور اصلی همکاری قرار گیرد. مسلم است قالی‌های نفیس و ارزنده بر غنای صحنه‌های آماده پخش در شبکه‌های خارجی و داخلی می‌افزاید و در این زمینه مرکز ملی فرش ایران و تشکل‌های فرش کشور آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام می‌دارند.
همچنین در نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رییس سازمان صدا و سیما آمده است: فرش دستباف هنر- صنعت ملی ماست و متعلق به یک شرکت یا موسسه تولیدی خاص مانند کالاهای صنعتی ماشینی نیست که از ناحیه آن اقدام به ارایه آگهی تبلیغاتی کند، لذا این دغدغه وجود دارد که هرگونه تعلل در معرفی و یادآوری این سرمایه با ارزش، توسط رسانه ملی نه تنها بازار فعلی این محصول را از بین ببرد بلکه باعث می‌‌شود تا بسیاری از تجار و صادرکنندگان برای کسب منافع بیشتر به سوی فرش‌های دستباف غیرایرانی کشیده شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code