دسته بندی : اخبار فرش16/02/04

طره (torreh.net) | نخستین محموله فرش های ایرانی پس از تحریم به لس آنجلس رسیدند

طره (torreh.net) | نخستین محموله فرش های ایرانی پس از تحریم به لس آنجلس رسیدند


به گزارش طره به نقل از «لس آنجلس تایمز»؛ با گذشت چند روز از لغو تحریمهای ایران، نخستین محموله از فرشهای دستباف ایرانی به فروشگاه های فرش لس آنجلس وارد شدند.

بر پایه گزارشی که «سارا پروینی» در «لس آنجلس تایمز» نگاشته است، ورود فرش دستباف ایرانی بازرگانان و فروشندگان فرش در لس آنجلس را خرسند و به رونق بازار امیدوار کرده است. پروینی به سراغ «الکس حلمی» به عنوان یکی از وارد کنندگان آمریکایی فرش دستباف ایران رفته است که پس از لغو تحریمها، ۴۰ فرش دستباف ایران را به ارزش ۵۰۰ هزار دلار خریداری کرده است. در میان فرشهای وارداتی او چند فرش ۱۰۰ ساله از ابریشم خالص و نیز ترکیبی از ابریشم و طلا به چشم می خورد.

این وارد کننده فرش با گفتن این جمله که «می خواهم گریه کنم» شادمانی خود را از آغاز تجارت مجدد فرش دستباف ایران نشان می دهد و معتقد است: نمی توان یک هنر را تحریم کرد. هنرمندانی که ۱۰۰ سال پیش چنین فرش هایی آفریده اند هیچ ربطی به سیاست نداشته اند.

حلمی همچنین با تاکید بر اینکه هنر تحریم شدنی نیست از انتظار چندین ماهه آمریکاییان پس از توافق اولیه در مذاکرات هسته ای برای از سرگیری تجارت فرش دستباف ایران خبر می دهد و می گوید: «سرانجام درها باز شدند»

طره امیدوار است با از سرگیری صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا، این بازار آشنای قدیمی موجب رونق تجارت دستبافته های ایرانی شود که بی گمان هوشمندی، شناخت بازار و تولید هدفمند از بایسته های این امر است.

برای خواندن گزارش لس آنجلس تایمز به این نشانی رجوع کنید

پایان پیام (torreh.net)

1 دیدگاه

  1. وحیده صائبی گفت:

    گوییم که بیدار شدیم ! این چه خیالیست بیداری ما چیست؟
    بیداری طفلی است که محتاج به لالاست از ماست که برماست

    امیدوارم حرفهایی که فرش ایران قبل از تحریم داشت اکنون هم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code