دسته بندی : عکس و مکث15/09/23

طره (torreh.net) | "...ماندگار شدن خشونت، ترس، شادی، اندوه و... در یک تصویر، آن حس و پیام نهفته در آن رویداد را برای همیشه مانا می سازد و از این رو می توان عکس را رسانه ای برای پر دوام ساختن یک پیام و انتقال بی کم و کاست آن به آیندگان دانست.

برچسب ها

طره (torreh.net) | “…ماندگار شدن خشونت، ترس، شادی، اندوه و… در یک تصویر، آن حس و پیام نهفته در آن رویداد را برای همیشه مانا می سازد و از این رو می توان عکس را رسانه ای برای پر دوام ساختن یک پیام و انتقال بی کم و کاست آن به آیندگان دانست.
نمونه ها فراوانند از عکس هایی که رخدادی را در قاب خود جاودانه ساخته اند و با فریادی بی صدا به جریان سازی و اثرگذاری در میان آدمیان پرداخته اند….”

برشی از یادداشت “ثبت است بر جریده عالم دوام ما” در کتاب “نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات”

حالا به تصویری که عکاس مهر در قاب دوربین خود ثبت کرده است بنگرید. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به دیدار رییس جمهور ایران آمده است و نه تنها این دو که همراهانشان نیز سر به زیر دارند. انگار روی زمین در پی چیزی می گردند. روحانی، آمانو و آن چند تن دیگر به فرش دستباف ایرانی گسترده شده در اتاق ملاقات های رییس جمهور در کاخ سعدآباد خیره شده اند.
اصحاب سیاست تردید نداشته باشند که دستبافته های هنرمندانه ایرانیان، پیام رسان خوبی برای هنر و فرهنگ این سرزمین است و همراه خوبی برای رایزنی های دیپلماتیک.


عکس و مکث

عکس و مکث

پایان پیام/ (torreh.net)

2 دیدگاه

  1. مهناز صحرایی گفت:

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از شکار لحظه های عکاس تیز بین من خودم ۱۵ سال طراح فرش هستم پیام عکس میراث کهن و زیبایی هنر ایرانی رو که نشانه اصالت نشون میده که چقدر ایران اصالت تاریخی داره

  2. ویدا قنبرپور گفت:

    آقایانی که به دیدار هم آمده اند می دانند که موضوع ملاقاتشان, بافته ای ست ساخته ی ذهن انسان و خشونت آمیز باشد یا آمیخته به صلح, انسان را از طبیعت و اصل خویش دور میکند, آن وصلی که با قدم گذاشتن روی فرش دستباف حاصل میشود, بی گفتگو و امضای قرداد و وعده دیدار…….

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code