دسته بندی : اخبار فرش16/01/28

طره (torreh.net) | دستبافته هایى با موضوع "پیوند فرش و معمارى" از امیر یزدان در موزه فرش ایران به نمایش درآمد.

طره (torreh.net) | دستبافته هایى با موضوع “پیوند فرش و معمارى” از امیر یزدان در موزه فرش ایران به نمایش درآمد.


به گزارش طره، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رییس اتحادیه فروشندگان فرش تهران، رییس انجمن علمى فرش ایران، رییس موزه فرش ایران و جمعی از یاران و دوستداران فرش دستباف برگزار شد.
در این آیین عبدالمجید شریف زاده رییس موزه فرش ایران با اشاره به بهسازی موزه در ماه هاى اخیر بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای ارتقای جایگاه موزه فرش ایران تاکید کرد.
در ادامه رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از جایگاه مهم فرش ایران در تاریخ و فرهنگ کشور به نیکی یاد کرد و گفت: موزه فرش ایران از جایگاه اصلی خود برای معرفی این میراث گرانقدر فاصله دارد.
وی موزه فرش ایران را به عنوان یکی از معدود موزه های تخصصی فرش در دنیا دانست و افزود: همه نهادهای مرتبط و متخصصان و علاقه مندان باید در این راستا تلاش کنند تا شاهد معرفی این گنجینه بزرگ به جهانیان باشیم.
پس از پایان آیین گشایش که با اجراى موسیقى سنتى همراه بود، حاضران از نمایشگاه یادشده بازدید کردند و امیر یزدان به تشریح و توضیح آثار به نمایش درآمده پرداخت.
گفتنى است پس از این آیین، اعضاى هیات امنای موزه فرش ایران براى نخستین بار گرد هم آمدند.
شایان ذکر است این نمایشگاه تا پایان بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در موزه فرش، واقع در تقاطع خیابان کارگر-فاطمی پذیرای علاقه مندان است.
پایان پیام (torreh.net)

1 دیدگاه

  1. رضا احمدوند درودی گفت:

    مثلا موکت های طبقه اول را تغییر داده بودند! و موکت های طبقه دوم همان هایی بود که از سال ۵۶ مانده بود. باور کنید تفاوتی بین آن دو نبود. بلکه کیفیت کف طبقه دوم به مراتب بهتر هم بود. حداقل گفتیم یه فکری به حال نور و وضعیت نور پردازی یا امفی تئاتر کردن که آن ها همچنان در وضعیت افتضاح قبل بود. با این حال برای خود دست میزنند و یک مجری عشق کف و دست هم اورده بودند! هیئت امنایی هم که انقدر ناموزون باشد معلوم است تهش چه می شود! هیئت امنایی که اسم برخی را رییس موزه هم به درستی نمیدانست! آقای دکتر چیت سازان! 🙂

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code