دسته بندی : اخبار فرش15/04/12

معاون ‌استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال احیاء و برندسازی فرش دستباف استان هستیم، گفت: در تلاش هستیم در سال […]

معاون ‌استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال احیاء و برندسازی فرش دستباف استان هستیم، گفت: در تلاش هستیم در سال ۹۴ موزه فرش خراسان جنوبی را ایجاد کنیم.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رضایی در جلسه احیای فرش خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته در بخش فرش خراسان جنوبی خلأهایی وجود داشت که آن‌ها را شناسایی کردیم و در سال ۹۴ با عنوان احیای فرش خراسان جنوبی به آن می‌پردازیم. وی افزود: ما به دنبال برندسازی آن هستیم زیرا در برهه‌ای از زمان احساس کردیم نه تنها برندسازی فرش را از دست می‌دهیم بلکه فرش و تولید فرش دستباف خراسان جنوبی را نیز از دست می‌دهیم. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش در استان داریم و به دنبال نهادینده کردن فرشبافی در استان هستیم. رضایی افزود: حفظ برند وظیفه ما است و خراسان جنوبی با وجود فرش دستباف شهر مود سابقه درخشانی در تولید فرش دستباف دارد.
وی از راه اندازی و ایجاد موزه فرش در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم امسال موزه فرش را در خراسان جنوبی ایجاد کنیم و برای احیای فرش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حوزه موزه فرش همکاری می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: از برنامه‌های ما در سال ۹۴ و در زمینه احیای فرش، برندسازی، برگزاری همایش‌های ملی و ایجاد موزه فرش است. رضایی افزود: باید مصرف‌کنندگان فرش خراسان جنوبی را تقویت کنیم تا به سمت و سوی بازاریابی بروند و در زمینه احیای فرش به دنبال اشتغال‌زایی هستیم. وی با اشاره به اینکه تقویت کارگاه‌های تولید فرش از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تعاونی‌ها را باید به سمت تولید فرش تقویت کنیم و در همایش‌ها نگاهمان باید به فرش نگاهی تخصصی باشد.معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی گفت: باید تولید فرش دستباف را فرهنگ‌سازی کنیم و افراد حرفه‌ای در این زمینه بیمه شوند و افرادی که به عنوان نیروی کمکی هستند باید با نگاهی حرفه‌ای با آنها برخورد شود. رضایی افزود: برگزاری همایش‌های علمی و هنری در زمینه فرش گامی بلند در زمینه احیا و تولید فرش دستباف در سطح استان است. وی بیان کرد: در زمینه برگزاری همایش ملی فرش باید دستگاه‌های متولی برای برگزاری فرش مشخص و اولویت‌ها نیز مشخص شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بانک اطلاعاتی از فرشبافان و تولیدکنندگان فرش دستباف در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code