دسته بندی : اخبار فرش15/05/13

ستاد جشنواره ملی فرش برتر با حضور اعضای این ستاد در مرکز ملی فرش ایران تشکیل جلسه داد.

ستاد جشنواره ملی فرش برتر با حضور اعضای این ستاد مرکب از نمایندگان تشکلها و نهادهای مرتبط در مرکز ملی فرش ایران تشکیل جلسه داد.


به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ این جلسه به منظوربازنگری در این رویداد و ارایه راهکارهای تقویت جشنواره ملی فرش برتر تشکیل شد. بر پایه این گزارش؛ مباحثی مانند چگونگی راهکارهای حضور فرش های باکیفیت تر در این جشنواره، روش های تشویقی و ترغیبی برای جلب تولیدکنندگان فرش و تمهیداتی برای حفظ حقوق مالکیت معنوی صاحبان آثار مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین، با بازنگری آیین نامه جشنواره سال گذشته مقرر شد این آیین نامه با اصلاحات مد نظر حاضران در جلسه، به صورت فراخوان اعلام عمومی شود.
محسن حسن زاده، معاون تولید مرکز ملی فرش ایران، با اشاره به اینکه جشنواره ملی فرش برتر به دنبال ترویج کیفیت فرش دستباف و تقویت رویکرد کیفی فرش است، گفت: هنر فرش ایرانی، طی سالیان طولانی همواره الهام بخش هنرمندان و نمایانگر فرهنگ غنی ایرانی بوده و هنرمندان فرش ایرانی نقش انکارناپذیری در حفظ آن داشته و با خلاقیت ها و ابداعات خود به غنای آن افزوده اند. وی همچنین با اشاره به عملکردهای تشویقی در این زمینه بیان کرد: کسانی که در سال گذشته فرش آنها جز منتخبان بوده است، غرفه های آنها با نمادی مشخص شده و فرش افراد راه یافته به جشنواره در غرفه هایشان مشخص می شود تا مشوقی برای حضور مخاطبان باشد. گفتنی است؛ جشنواره ملی فرش برتر امسال، همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف در تاریخ یکم تا هفتم شهریورماه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code