دسته بندی : اخبار فرش15/04/16

رییس مرکز ملی فرش گفت: مرکز ملی فرش در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و انواع فعالیت‌های حمایتی مانند حمایت از تولید و ارایه تسهیلات، بحث […]

رییس مرکز ملی فرش گفت: مرکز ملی فرش در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و انواع فعالیت‌های حمایتی مانند حمایت از تولید و ارایه تسهیلات، بحث تبلیغات و معرفی ویژگی‌های فرش دستباف را در اولویت‌های کاری خود در سال جاری قرار داده است.
حمید کارگر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به اینکه صادرات فرش دستباف در سال ۹۳ روند رو به رشدی را داشته گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال اتی نیز شامل افزایش صادرات فرش دستباف باشیم. رییس مرکز ملی فرش افزود: در سال ۹۲، ۳۱۴ میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر شد و این در حالی است که تا پایان بهمن ماه سال ۹۳، ۳۱۵ میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر شد. کارگر تصریح کرد: علی‌رغم این که افزایش صادرات فرش دستباف خوشحال کننده است اما این رقم نیز ما را راضی نمی‌کند و امیدواریم با بهبود مناسبات سیاسی در سال ۹۴ نیز شاهد رشد چشمگیر صادرات این کالا باشیم. رییس مرکز ملی فرش با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه ایران گفت: ازسال ۲۰۱۱ کشور آمریکا واردات هر گونه فرش با مبدا ایران به خاک ممنوع کرد و این امر موجب شد تا یک پنجم بازار صادراتی را از دست بدهیم. وی ادامه داد: اما فعالان فرش ما به سمت بازارهای جدید رفتند و کشورهای دیگری را جایگزین کردند.
کارگر افزود: امیدواریم با بهبود مناسبات سیاسی بخشی از هزینه‌هایی که بر اثر تحریمها بر حوزه فرش ایران ایجاد شده برطرف شود و دشواریهایی که در نقل و انتقال ارز برای فعالان فرش وجود داشت و همچنین افزایش هزینه حمل و نقل در عرصه بین المللی و نیز افزایش بیمه در عرصه بین‌المللی کاهش یابد و مراودات بانکی تسهیل بیابد. رییس مرکز ملی فرش تصریح کرد: ممنوعیت واردات فرش با مبدا ایران به آمریکا شهروندان این کشور را دچار آسیب کرد چرا که در چند سال اخیر شهروندان آمریکایی که مشتریان پرتعداد فرش ایران بودند از داشتن آن محروم شدند و گاهی مجبور به تهیه این کالا با هزینه‌های چند برابر از طریق قاچاق شده‌اند. وی ادامه داد: تحریم فرش دستباف ایران تنها تحریم دولت ایران نبوده چرا که فرش توسط دولت تولید نمی‌شود و بخش خصوصی متولی آن است. کارگر در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اهم برنامه های مرکز ملی فرش در سال ۹۴ گفت: یکی ازمهمترین مسائلی که فعالان فرش مطرح می‌کنند تبلیغات و معرفی ویژگیهای فرش دستباف به بازارهای داخلی و خارجی است. وی با تاکید بر اینکه ایرانیان شایسته‌ترین افراد برای استفاده از فرش ایرانی هستند گفت: گاهی اوقات تحت تاثیر فشارهای اقتصادی میل و رغبت به سمت فرش ماشینی بیشتر می‌شود و این در حالی است که نباید فراموش کنیم که فرش دستباف یک کالای سرمایه‌ای است. به گفته کارگر، فرش دستباف سازگاری بالایی با سلامتی افراد را دارد و کمترین آسیب را به سلامت افراد می‌رساند. وی ادامه داد: باید در سال ۹۴ ویژگیهای فرش دستباف را هم به مشتریان داخلی و هم به مشتریان خارجی معرفی کنیم.
رییس مرکز ملی فرش تاکید کرد: مرکز ملی فرش در کنار فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و انواع فعالیتهای حمایتی مانند حمایت از تولید و ارایه تسهیلات، بحث تبلیغات و معرفی ویژگی‌های فرش دستباف را در اولویتهای کاری خود در سال جاری قرار داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code