دسته بندی : حاج مقصود فراش16/03/30

حاج مقصود فراش تقدیم می‌کند: ری سایز به مثابه هنر! بر لب دار نشین و گذر پود ببین و بدان که ریسایز و کاهش رنگ رِ هر فوتوشاپ کاری بلد است و نه هر که ریسایز کند و رنگ بکاهد هنرمندی داند.

نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | حاج مقصود فراش تقدیم می‌کند: ری سایز به مثابه هنر!


روزی حاج مقصود فراش از کارگاه تابلوفرش بافی می گذشت. دخترکی طراح و دانش آموخته بر دیوار کارگاه تکیه زده و می گریست. حاج مقصود پرسید: ای دانش آموخته! از چه روی گریانی؟
دانش آموخته گفت: صاحب کارگاه مردی است ظالم و کم خرد.
حاج مقصود گفت: از چه به این دو رذیلت کاسب گشته؟
دانش آموخته گفت: از آنجا که تابلوی گرونیکای پیکاسو را ریسایز کرده و از رنگهایش کاسته بودم تا آماده بافت شود. همین نقشه را دیگری نیز از من خواست به کیفیتی دیگر برایش ریسایز و از رنگهایش کاستم. دیگری کیفیت بالاتر و طبعا قیمت بسیار بالاتری پیشنهاد داد و ریزه کاری بیشتر و پر کارتر بود. حال صاحب کارگاه مدعی شده است که حقوق و کپی رایت تابلوی پیکاسو از آن او بوده است و مرا از کارگاه بیرون رانده!
حاج مقصود گفت: کمی صبر کن تا با صاحب کارگاه که مرا با او مفارقتی است سخن بگویم.
حاج مقصود به داخل کارگاه رفت اما چنان از کم خردی صاحب کارگاه برق از کله اش پرید که سکوت را بر سخن و فرار را بر قرار ترجیح داد؛ چرا که صاحب با دانش آموخته دیگری در این باره می گفت که: ریسایز و کاهش رنگ مرتبه ای مراتب هنر و به واقع “آرت می باشد”!
حاج مقصود دخترک دانش آموخته را پند داد که:
بر لب دار نشین و گذر پود ببین و بدان که ریسایز و کاهش رنگ رِ هر فوتوشاپ کاری بلد است و نه هر که ریسایز کند و رنگ بکاهد هنرمندی داند.


نشریه فرش دستباف ایران طره| TORREH.net | پایان پیام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code