دسته بندی : حاج مقصود فراش16/03/06

حاج مقصود تقدیم می‌کند: روایت حاج مقصود فراش از دهمین المپیاد فرش دستباف ایران

نشریه فرش دستباف ایران طره| (Torreh.net) | حاج مقصود تقدیم می‌کند: نسوان VS رجال در المپیاد مشهد!


پریشب تا کله‌سحر بیدار بودم و سایت طره رو رفرش می‌کردم. چون قرار بود برندگان المپیاد فرش رو منتشر کنند و دو سه باری هم با این حاج‌آقای میرزا امینی مدیر وبگاه طره تماس گرفتم که ای‌بابا پس اعلام نتایج چی شد که گفت هنوز یک صندوق دیگه مونده و نتایج نهایی نیست.
حالا برای چی این‌قدر پیگیر بودم؟ برای اینکه نوه جانم ترنج خانم هم تو المپیاد شرکت کرده بود و شک نداشتم که مقام میاره. بهش قول داده بودم اگه مقام بیاره براش شله درست کنم. دراین‌بین نیم ساعتی چرتم برد و با صدای خروپف گلابتون خانم از خواب پریدم. بلافاصله صفحه رو رفرش کردم دیدم بله بالاخره نتایج منتشر شده اما خبری از اسم ترنج نبود. تو خواب‌وبیداری و گیجی اولین فکری که زد به کله‌ام این بود که لابد کار کار انگلیسی‌هاست و داوران از روی یک لیست مشخص رأی داده‌اند. اگر نه مگه می‌شه نوه حاج مقصود رای نیاره؟! این ناداوری البته که چیزی از ارزش‌های ترنج خانم کم نمی‌کنه اما… یره‌گه کار مُو و تو دِره بالا می‌گیره؛ حالا ایبه خدمتت مِرِسُم (این رِ بریه یک مخاطب خاصی نوشتم خودشم مِدِنه کیه!)
حالا امروز بعد از حلیم صبحگاهی که یک وجب هم روغن اصل کرمانشاهی روش بود، عصبانتم خوابید و داشتم نگاهی به آمار شرکت‌کنندگان در المپیاد می‌انداختم دیدم که جماعت نسوان به‌کلی غالب‌اند و عرصه بدجورى بر رجال تنگ‌شده که این اصلاً خوب نیست!
انگار مخدره‌های گرامى و عفیفه، شوخى و تعارف ندارن و اومدن که آموزش عالى رو یکسره مال خود کنند. اونم تو شرایطى که انگار هشدار و انذارهایى از جنس حرف‌های نماینده محترم ارومیه را که بانوان را لچک‌به‌سربسته در کنج خانه بیشتر می‌پسندد نادیده گرفته‌اند. حالا خیلى نمى‌خوام وارد مقولات سیاسى از این فقره بشم اما این جماعت جوان از مکتب و مدرسه چه می‌جویند؟ نکند آن‌چنان‌که عبید نقل می‌کند ناتوان از معلق زدن و سگ از چنبر جهانیدن و رسن بازى، راهى دانشگاه شده باشند تا علم مرده ریگ بیاموزند و یک جو از هیچ جا حاصل نکنند!
حالا نگاه کن داداش… اصلاً ولش کن. فعلاً سروته قضیه را هم بیاوریم و لاى مطلب را درز بگیریم که بهانه دست آلیاها و قاضى پورها نیفته بهتره.


نشریه فرش دستباف ایران طره| (Torreh.net) | پایان پیام

1 دیدگاه

  1. سعید رونقیان تبریزی گفت:

    بسیار مطلب زیبا و بهمان اندازه نیز بی مناسبت است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code