دسته بندی : اخبار طره13/09/26

باید ها و نبایدهای تابلو بافی نشست تخصصی دوماهنامه طُرّه، درباره تابلو فرش در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه فرش ایران با حضور استادان، دانشجویان و […]

باید ها و نبایدهای تابلو بافی

نشست تخصصی دوماهنامه طُرّه، درباره تابلو فرش در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه فرش ایران با حضور استادان، دانشجویان و دست اندرکاران نشریه طره برگزار شد.

در این نشست اساتید و پژوهشگران حوزه فرش دستباف از جمله شیرین صوراسرافیل، تورج ژوله، کاظم صحتی سردرودی و عبدالله احراری درباره پیشینه و بایدها و نبایدهای امروز این شاخه از فرش دستباف به بحث و گفت و گو نشستند.

مهندس شیرین صوراسرافیل در عین انتقاد به تابلو فرش و بیگانه دانستن آن با هویت و هنر فرش ایران آنرا به عنوان یک واقعیت موجود نیازمند تحدید و هدایت دانست.

تورج ژوله با یادکرد از سابقه تصویربافی در فرش های ایران خواستار دخیل نکردن وجوه اقتصادی تابلو بافی در تصمیم گیری ها شد و از لزوم آموزش برای بهبود روند تولیدات تابلو فرش و پیشگیری از افول و نزول سلیقه عمومی در حوزه دستبافته ها سخن گفت.

عبدالله احراری بر نقش چشمگیر تابلو بافی در ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان فرش تاکید کرد و پراکندگی جغرافیایی و جمعیت کثیر فعالان حوزه تابلو فرش را غیر قابل چشم پوشی دانست.

کاظم صحتی سردرودی به عنوان رییس اتحادیه تابلو فرش بافان سردرود ضمن تایید برخی انتقادات به وضعیت کنونی تابلو بافی خواستار یاری دست اندرکاران و متولی فرش ایران در ساماندهی این وضعیت شد.

این سلسله نشست های تحلیلی و تخصصی در جستارهای مختلف فرش دستباف از سوی نشریه طره برگزار خواهد شد و مشروح این گفت وگوها در این نشریه منتشر خواهد شد.

همچنین نشست بعدی با موضوع فرش، رسانه، تبلیغات عصر روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code