دسته بندی : اخبار طره13/09/08

گفت و گو روزنامه سیاست روز با صاحب امتیاز و مدیر مسئول طره مدیر مسول طره در گفت و گو با سیاست روز این که دنیا […]

گفت و گو روزنامه سیاست روز با صاحب امتیاز و مدیر مسئول طره
مدیر مسول طره در گفت و گو با سیاست روز
این که دنیا فرش دستباف ایران را می شناسد و با ارزش های کیفی آن آشناست، خوب است ولی کافی نیست.
صاحب امتیاز و مدیرمسوول دوماهنامه تخصصی “طره” با بیان این مطلب گفت: فرش دستباف ایران شهرت جهانی دارد و آوازه اش به اندازه ای است که فعالان این هنر- صنعت از آن به عنوان پرچم دوم کشورمان یاد می کنند اما این نامداری و شهرت کافی نیست.
حمید کارگر افزود: بسیاری از مردم دنیا با “پرشین کارپت” آشنا هستند و این آشنایی دیرین، فرش ایران را به برندی شناخته شده تبدیل کرده است که موجب شکل گیری شعاری در میان اهالی این هنر- صنعت شده با این مضمون که دنیا فرش را با ایران و ایران را با فرش می شناسد.
وی با هشدار نسبت به غفلت از فرایند تبلیغات ادامه داد: در کنار این باور عمومی نباید از یاد برد که در دنیای تجارت و رقابت های تجاری نباید به شعارها دلخوش بود و فقط داشته های پیشین را تکرار کرد.
کارگر گفت: داشتن پیشینه و شهرت خوب و کیفی پسندیده و مطلوب است اما بسنده کردن به آن و بی توجهی به تبلیغ مستمر و پویا و نیز عدم گسترش بازارها، به معنای واگذار کردن میدان به رقباست.
این کارشناس فرش افزود: هر کالا و برند ارزشمندی در کنار ویژگی های کیفی و شاخصه های مرتبط با فرایند تولید، از تبلیغ و استمرار در آن بی نیاز نیست و شاهد این مدعا را می توان در بسیاری از نام های تجاری کامیاب در دنیای تجارت بررسی کرد.
مشاور رسانه ای و تبلیغاتی شرکت سهامی فرش ایران همچنین ادامه داد: در ایران خودمان شاهد برندهای نام آشنایی از کشورهای غربی و یا شرق آسیا هستید که حتی در دور افتاده ترین شهرهای این سرزمین هم شناخته شده اند و خریدار دارند اما همچنان عرصه تبلیغ را رها نکرده و جایی برای رقبا خالی نمی کنند.
کارگر با تاکید بر گوناگونی وجوه رقابت در دنیای تجاری امروز گفت: باید جنبه های مختلفی را در فضای رقابتی در نظر داشت و فرش ایرانی افزون بر نیاز به توجه به شاخصه های رشد کمی و کیفی و حفظ و توسعه بازارها، به توجه شایسته به مقوله تبلیغات نیز نیازمند است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code